conjugació del verb fer infinitiu fer gerundi fent participi fet indicatiu present jo faig tu fas ell; ella; vostè fa nosaltres fem vosaltres feu ells; elles; vostès fan pretèrit imperfet jo feia tu feies ell; ella; vostè feia nosaltres fèiem vosaltres fèieu ells; elles; vostès feien pretèrit perfet jo fiu tu feres ell; ella; vostè féu nosaltres férem vosaltres féreu ells; elles; vostès feren futur jo faré tu faràs ell; ella; vostè farà nosaltres farem vosaltres fareu ells; elles; vostès faran subjuntiu present jo faci tu facis ell; ella; vostè faci nosaltres fem vosaltres feu ells; elles; vostès facin pretèrit imperfet jo fes tu fessis ell; ella; vostè fes nosaltres féssim vosaltres féssiu ells; elles; vostès fessin condicional jo faria tu faries ell; ella; vostè faria nosaltres faríem vosaltres faríeu ells; elles; vostès farien imperatiu tu fes vostè faci nosaltres fem vosaltres feu vostès facin


conjugació del verb  fer


infinitiu    fer
gerundi    fent
participi    fet


indicatiu


present


jo    faig
tu    fas
ell; ella; vostè    fa
nosaltres    fem
vosaltres    feu
ells; elles; vostès    fan




pretèrit imperfet



jo    feia
tu    feies
ell; ella; vostè    feia
nosaltres    fèiem
vosaltres    fèieu
ells; elles; vostès    feien



pretèrit perfet


jo    fiu
tu    feres
ell; ella; vostè    féu
nosaltres    férem
vosaltres    féreu
ells; elles; vostès    feren


futur


jo    faré
tu    faràs
ell; ella; vostè    farà
nosaltres    farem
vosaltres    fareu
ells; elles; vostès    faran



subjuntiu



present



jo    faci
tu    facis
ell; ella; vostè    faci
nosaltres    fem
vosaltres    feu
ells; elles; vostès    facin





pretèrit imperfet



jo    fes
tu    fessis
ell; ella; vostè    fes
nosaltres    féssim
vosaltres    féssiu
ells; elles; vostès    fessin





condicional




jo    faria
tu    faries
ell; ella; vostè    faria
nosaltres    faríem
vosaltres    faríeu
ells; elles; vostès    farien



imperatiu


tu    fes
vostè    faci
nosaltres    fem
vosaltres    feu
vostès    facin

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

totes les paraules amb l·l

paraules de origen àrab

SANTORAL EN CATALÀ N