conjugació del verb saber infinitiu saber gerundi sabent participi sabut indicatiu present jo sé tu saps ell; ella; vostè sap nosaltres sabem vosaltres sabeu ells; elles; vostès saben pretèrit imperfet jo sabia tu sabies ell; ella; vostè sabia nosaltres sabíem vosaltres sabíeu ells; elles; vostès sabien pretèrit perfet jo sabí tu saberes ell; ella; vostè sabé nosaltres sabérem vosaltres sabéreu ells; elles; vostès saberen futur jo sabré tu sabràs ell; ella; vostè sabrà nosaltres sabrem vosaltres sabreu ells; elles; vostès sabran subjuntiu present jo sàpiga tu sàpigues ell; ella; vostè sàpiga nosaltres sapiguem vosaltres sapigueu ells; elles; vostès sàpiguen pretèrit imperfet jo sabés tu sabessis ell; ella; vostè sabés nosaltres sabéssim vosaltres sabéssiu ells; elles; vostès sabessin condicional jo sabria tu sabries ell; ella; vostè sabria nosaltres sabríem vosaltres sabríeu ells; elles; vostès sabrien imperatiu tu sap vostè sàpiga nosaltres sapiguem vosaltres sabeu vostès sàpiguen

conjugació del verb saber



infinitiu    saber
gerundi    sabent
participi    sabut



indicatiu



present


jo    sé
tu    saps
ell; ella; vostè    sap
nosaltres    sabem
vosaltres    sabeu
ells; elles; vostès    saben




pretèrit imperfet


jo    sabia
tu    sabies
ell; ella; vostè    sabia
nosaltres    sabíem
vosaltres    sabíeu
ells; elles; vostès    sabien



pretèrit perfet


jo    sabí
tu    saberes
ell; ella; vostè    sabé
nosaltres    sabérem
vosaltres    sabéreu
ells; elles; vostès    saberen



futur


jo    sabré
tu    sabràs
ell; ella; vostè    sabrà
nosaltres    sabrem
vosaltres    sabreu
ells; elles; vostès    sabran



subjuntiu



present


jo    sàpiga
tu    sàpigues
ell; ella; vostè    sàpiga
nosaltres    sapiguem
vosaltres    sapigueu
ells; elles; vostès    sàpiguen



pretèrit imperfet



jo    sabés
tu    sabessis
ell; ella; vostè    sabés
nosaltres    sabéssim
vosaltres    sabéssiu
ells; elles; vostès    sabessin



condicional


jo    sabria
tu    sabries
ell; ella; vostè    sabria
nosaltres    sabríem
vosaltres    sabríeu
ells; elles; vostès    sabrien



imperatiu


tu    sap
vostè    sàpiga
nosaltres    sapiguem
vosaltres    sabeu
vostès    sàpiguen

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

totes les paraules amb l·l

paraules de origen àrab

SANTORAL EN CATALÀ N