conjugació del verb voler infinitiu voler gerundi volent participi volgut indicatiu present jo vull tu vols ell; ella; vostè vol nosaltres volem vosaltres voleu ells; elles; vostès volen pretèrit imperfet jo volia tu volies ell; ella; vostè volia nosaltres volíem vosaltres volíeu ells; elles; vostès volien pretèrit perfet jo volguí tu volgueres ell; ella; vostè volgué nosaltres volguérem vosaltres volguéreu ells; elles; vostès volgueren futur jo voldré tu voldràs ell; ella; vostè voldrà nosaltres voldrem vosaltres voldreu ells; elles; vostès voldran subjuntiu present jo vulgui tu vulguis ell; ella; vostè vulgui nosaltres vulguem vosaltres vulgueu ells; elles; vostès vulguin pretèrit imperfet jo volgués tu volguessis ell; ella; vostè volgués nosaltres volguéssim vosaltres volguéssiu ells; elles; vostès volguessin condicional jo voldria tu voldries ell; ella; vostè voldria nosaltres voldríem vosaltres voldríeu ells; elles; vostès voldrien imperatiu tu vulgues vostè vulgui nosaltres vulguem vosaltres vulgueu vostès vulguin

conjugació del verb  voler




infinitiu    voler
gerundi    volent
participi    volgut




indicatiu


present


jo    vull
tu    vols
ell; ella; vostè    vol
nosaltres    volem
vosaltres    voleu
ells; elles; vostès    volen





pretèrit imperfet


jo    volia
tu    volies
ell; ella; vostè    volia
nosaltres    volíem
vosaltres    volíeu
ells; elles; vostès    volien




pretèrit perfet



jo    volguí
tu    volgueres
ell; ella; vostè    volgué
nosaltres    volguérem
vosaltres    volguéreu
ells; elles; vostès    volgueren





futur



jo    voldré
tu    voldràs
ell; ella; vostè    voldrà
nosaltres    voldrem
vosaltres    voldreu
ells; elles; vostès    voldran





subjuntiu


present



jo    vulgui
tu    vulguis
ell; ella; vostè    vulgui
nosaltres    vulguem
vosaltres    vulgueu
ells; elles; vostès    vulguin





pretèrit imperfet


jo    volgués
tu    volguessis
ell; ella; vostè    volgués
nosaltres    volguéssim
vosaltres    volguéssiu
ells; elles; vostès    volguessin




condicional


jo    voldria
tu    voldries
ell; ella; vostè    voldria
nosaltres    voldríem
vosaltres    voldríeu
ells; elles; vostès    voldrien




imperatiu


tu    vulgues
vostè    vulgui
nosaltres    vulguem
vosaltres    vulgueu
vostès    vulguin

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

totes les paraules amb l·l

paraules de origen àrab

SANTORAL EN CATALÀ N