Conjugació del verb ser infinitiu ser gerundi sent, essent participi estat indicatiu present jo sóc tu ets ell; ella; vostè és nosaltres som vosaltres sou ells; elles; vostès són pretèrit imperfet jo era tu eres ell; ella; vostè era nosaltres érem vosaltres éreu ells; elles; vostès eren pretèrit perfet jo fui tu fores ell; ella; vostè fou nosaltres fórem vosaltres fóreu ells; elles; vostès foren futur jo seré tu seràs ell; ella; vostè serà nosaltres serem vosaltres sereu ells; elles; vostès seran subjuntiu present jo sigui tu siguis ell; ella; vostè sigui nosaltres siguem vosaltres sigueu ells; elles; vostès siguin pretèrit imperfet jo fos tu fossis ell; ella; vostè fos nosaltres fóssim vosaltres fóssiu ells; elles; vostès fossin condicional jo seria, fóra tu series, fores ell; ella; vostè seria, fóra nosaltres seríem, fórem vosaltres seríeu, fóreu ells; elles; vostès serien, foren imperatiu tu sigues vostè sigui nosaltres siguem vosaltres sou vostès siguin


Conjugació del verb  ser

infinitiu     ser
gerundi     sent, essent
participi     estat




indicatiu


present

jo    sóc
tu    ets
ell; ella; vostè    és
nosaltres    som
vosaltres    sou
ells; elles; vostès    són


pretèrit imperfet

jo    era
tu    eres
ell; ella; vostè    era
nosaltres    érem
vosaltres    éreu
ells; elles; vostès    eren


pretèrit perfet


jo    fui
tu    fores
ell; ella; vostè    fou
nosaltres    fórem
vosaltres    fóreu
ells; elles; vostès    foren


futur


jo    seré
tu    seràs
ell; ella; vostè    serà
nosaltres    serem
vosaltres    sereu
ells; elles; vostès    seran





subjuntiu

present


jo    sigui
tu    siguis
ell; ella; vostè    sigui
nosaltres    siguem
vosaltres    sigueu
ells; elles; vostès    siguin


pretèrit imperfet


jo    fos
tu    fossis
ell; ella; vostè    fos
nosaltres    fóssim
vosaltres    fóssiu
ells; elles; vostès    fossin


condicional


jo    seria, fóra
tu    series, fores
ell; ella; vostè    seria, fóra
nosaltres    seríem, fórem
vosaltres    seríeu, fóreu
ells; elles; vostès    serien, foren


imperatiu


tu    sigues
vostè    sigui
nosaltres    siguem
vosaltres    sou
vostès    siguin

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

totes les paraules amb l·l

paraules de origen àrab

SANTORAL EN CATALÀ N